jueves, 7 de junio de 2012

Stephenson


Wylam,, Northumberland (Erresuma Batua) jaio zen, 1781 (e) ko ekainaren 9a. Meatze jornalero semea (1748-1810), behiak bere haurtzaroa mantenduko dira, eta ez irakurri, 18 urte arte ikasten. Shoemaker, jostun eta erlojugile bezala lan egin zuen. 1804 sartu zen, bere aita zuten joan itsu leku Killingsworth minak. Asmakuntzak praktiko multzo bat bihurtu zen laster. 1810 urtean, eskualdeko baserritar batek irakatsi matematika, mekanika eta biologia nozioak. Segurtasun-meategietan erabiltzen ziren lehen lanparak bat asmatu zuen, partekatutako nahiz eta British Humphry Davy, aldi berean, antzeko lanpara bat sortu zuen asmakuntzaren meritua. Bere locomotora del diseinuan lan hasieran makinak zamak garraiatzen ikatz meategietan eraikuntza mugatu ziren. 1814 urtean lurrun tren-makina bat eraiki zuten, Darlington bakarrik denbora luzez erabilgarri eta fidagarria izan zen trena. Baina lehen lokomotora Richard Trevithick by izan zen eraiki eta 1804., Ez da, burdinurtua rails bere pisua egokitzat zirkulatzen duelako lan. 1813 William Hedley "Puffing Billy" Wylam meatzearen izeneko tren-makina bat eraiki zuen ere. George Stehenson ezin da locomotora del inventor gisa ere, baina, XIX mendearen hasieran trenbidea aitzindaria arrakasta gehien. Stephenson zuzendaritzapean, 1825 (e) ko irailaren 27a ireki Under trenbide Stockton eta Darlington arteko lehenengo publiko ireki. Bere "lokomozio" 38 ikatza eta garia partzialki kargatutako bagoiak buru jarri zen, gehienak banku zuten ospakizuna etorriko 600 pertsona bitartean emandako ziren. Biharamunean hasi autoa "Experiment" ohiko erabileran, baina urte zaldiak bota. Lokomozio Liverpool eraikuntza 1.La Manchester No 1829 urtean zementatuta, bere ospea betiko. Rainhill In lehenago ospatuko lehiaketa bat hainbat eredu artean, lokomotore onena eta azkarrena zein zen ikusteko. Zehaztapena ezarritako, drag bere pisua hirukoiztu behar du 10 orduko mila Ingeles tasa kea ekoizten gabe. Atera zen, George Stephenson eta bere seme Robert Rocket gainean denean, bere pisua dio bost aldiz 14 eta 20 kilometroko orduko abiadura. Arrakasta hau batez ere ondorioz zirriborro behartuta hobetutako errekuntza eta igo galdara hodi lurrun gehiago ekoizten erabili. Ordutik Stephenson Ingalaterran eta eraiki makina trenbide handien eraikuntza bere burua eta, Belgika, Holanda, Frantzia, Alemania, Italia eta Espainian lerro buru.







No hay comentarios:

Publicar un comentario